- Ezen általános szállítási feltételek, hacsak a Megrendelő a rendelés visszaigazolásától számított 3 napon belül írásban illetve az áru átvételével egyidejűleg az Interkerám felé másként nem nyilatkozik, a felek között, érvénybe lép.
- Minden szállításunkra kizárólag a mi szállítási és fizetési feltételeink érvényesek. Idegen üzleti feltételekhez vagy a vevő eltérő előírásaihoz kifejezett egyetértésünk szükséges. Ha a szerződés mindkét fél Általános üzleti feltételei alá esik, akkor az ellentmondó feltételekre az a törvény érvényes amely a mi Általános üzleti feltételeinkből következik.
- Ajánlatainkra a kiküldést követő 14 napig kötelezettséget vállalunk. A megrendelések alapvetően írásban történnek. (lehet telefaxon is) Szóbeli megrendelések esetén a közlési hibákból vagy félreértésekből eredő károk a megrendelőt terhelik.
- A megrendeléseket általában írásbeli visszaigazolással fogadjuk el, amennyiben a korábbi szállításainkhoz kapcsolódóan a szállítási feltételeink elfogadását még nem tisztáztuk.
- Rész szállítások lehetősége fenn van tartva, amennyiben a vevő ezzel ellentéteset nem közöl. Az általunk végzett és leszámlázott rész szállításokra is érvényesek az Általános szállítási és fizetési feltételek.
- A szállítási határidőket be kell tartani, amennyiben az áru a szállítandó minőségben az eladó üzemében rendelkezésre áll. Előre nem látható események, mint üzemzavar, sztrájk, tűz, vízkárok, erőszakos cselekmények, és hasonló események, amelyekért nem mi vagyunk felelősek, kihatásuk idejére mentesítenek bennünket a szerződéses kötelezettség teljesítése alól , és alapot teremtenek a szállítási határidő meghatározott mértékű meghosszabbítására. Ebben az esetben az eladó vissza is léphet a szerződéstől. Hasonló joga van a vásárlónak is tekintettel az árura, amelynek átvétele a késedelem miatt nem várható el.
- A vásárló garantálja, hogy rendelkezik mindazokkal a jogosítványokkal és engedélyekkel, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az eladótól a termékeket megvásárolja - különös tekintettel a veszélyes anyagokra és készítményekre - valamint azokat rendeltetésszerűen felhasználja. Az eladó kérésére a vevő ezen tanúsítványokat bemutatja.
- A vásárló kártalanítási igénye késedelem vagy szállítási lehetetlenség miatt ki van zárva, kivéve ha ezt az eladónak vagy valamelyik vezető alkalmazottjának szándékos vagy nagy mértékben gondatlan tevékenysége okozta. Ebben az esetben a kárigény az egyszerű áruértékre korlátozódik.
- Számlázáskor a kiindulási helyen a ( telephely, üzletet ) vagy a posta által közölt súly a mérvadó. Az eladó az áru feletti tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja. A vevő kötelezettséget vállal arra, hogy az által vásárolt anyagot mindaddig nem használja fel, míg az áru ellenértéke nem kerül kiegyenlítésre. Amennyiben ez nem lehetséges a vevő akkor is garantálja az vásárolt áru ellenértékének kifizetését, ha az beépítésre vagy további eladásra került.
- Ha a szállított áru egyéb árukkal, amelyek nem a szállító tulajdonát képezik együtt lett eladva, úgy a megrendelő követelése a további átvevővel szemben átruházottnak tekintendő, a szállító és a megrendelő között megállapodott szállítási ár mértékéig.
- A fenntartott jogú áru feldolgozása vagy átalakítása megrendelő által mindig a szállító előnyére történik.
- Ha azajánlat kiadása vagy a rendelés elfogadása és teljesítése közben megnőnek a saját költségeink, különösen a szállítás, energia és/vagy személyi kiadások, akkor jogosultak vagyunk az eladási árainkat helyesbíteni.
- A fizetés - eltérő megállapodás hiányában - a számladátumtól számított 8 napon belül készpénzben, levonás nélkül történik. Ettől eltérő feltételekhez az írásbeli egyetértésünk szükséges. A fizetési határidő túllépése esetén jogosultak vagyunk a jegybanki kamatnál 5 %-kal magasabb kamatot felszámolni. (+Áfa) A megrendelőnek is és nekünk is fenn van tartva a jog, hogy az előbbinél alacsonyabb vagy magasabb kárt bizonyítson.
- Kifogásolások nincsenek befolyással a fizetési határidőre és esedékességre. A teljesítés megtagadása vagy visszatartási jog ki van zárva. Ez nem érvényes akkor, ha a vásárló egy hivatalos anyagvizsgáló intézet szakvéleményét bemutatja, hogy a állítólagos kifogás igazolt.
- Költség felszámítás nem megengedett, csak akkor történhet, ha elismert vagy jogi erejű ellenkövetelésről van szó.
- A szállítás teljesítve van, ha az árut átadták a vevő megbízottjának, szállítmányozó cégnek, spediciónak, postának, vasútnak, stb. Az áru a vásárló költségére és kockázatára lesz szállítva.
- A szállító fenntartja a tulajdonjogot a szállított árura addig, amíg a szállítónak az üzleti kapcsolatból a megrendelővel szembeni valamennyi követelése maradéktalanul ki nincs egyenlítve, beleértve az egyidejűleg, vagy később megkötött szerződésekből a jövőben előálló követeléseket, valamint a folyószámla egyenleget is.
- A megrendelő szerződéssel ellentétes magatartása esetén, különösen fizetési késedelemnél, a szállító jogosult az árut visszavenni figyelmeztetés után, és a megrendelő köteles azt kiadni.
- Az áru értékének teljes kifizetéséig nem lehet az árut a szállító beleegyezése nélkül zálogba adni, vagy biztosítékként átruházni.
- A természetes ásványi agyagtermék esetén a jótállás a hiánytalan szállításra vonatkozik a nyersanyagoknál szokásos tűréshatáron belül, olyan mértékig amennyire ez egy ásványi terméknél, amelynek tulajdonságaira nincs befolyásunk, lehetséges. A vevő csak kiegészítő szállításokat igényelhet. Ha ezek nem vezetnek eredményre, vagy nem lehetségesek, akkor a vevő változtathat vagy csökkentheti megrendelését. A vevő kártérítésre vonatkozó igénye ki van zárva, a felek rögzítik, hogy az áru vételára ezen körülmények ismeretében került meghatározásra.
- Próbák és minták nem alapjai a próba utáni vásárlásnak. Kifejezett írásos garancia illetve próba utáni vásárlás esetén igényelhet a vevő megfelelő minőségű kiegészítő szállítást, ha a garantált tulajdonságok hiányoznak. Ennek teljesítésére meghatározott idő áll rendelkezésünkre. Ha ez nem vezet eredményre, vagy lehetetlen, akkor a vevő igényelheti a vételár visszatérítését, kizárva a további kárigényeket beleértve a kiegészítő szállítást is, illetve visszaléphet a vásárlástól, ha a kiegészítő szállítás az eladó nagy mértékű gondatlansága miatt nem történik meg. Ez utóbbi esetben a kár igény az áru értékére korlátozódik.
- A vevő haladéktalanul megvizsgálja az árut beérkezés után, és a minden megállapított hiányt 3 napon belül írásban közli, minden esetben feldolgozás vagy összekeverés előtt A nem nyilvánvaló hiányokat , amennyiben az áru még nincs feldolgozva vagy összekeverve, a hiány megállapítása után 3 napon belül , legkésőbb a szállítástól számított 6 hónapon belül kell írásban közölni. Ugyanez érvényes a hiányzó tulajdonságokra is. Későbbi hiány bejelentés, vagy az áru feldolgozása kizárja a kifogás jogosultságát, függetlenül a jogalaptól.
- A szállított áru alkalmassága meghatározott alkalmazási célokra nincs vizsgálva. Ez a vevő dolga. Az eladó adatai egy felhasználási célra vonatkozóan csak írásos megerősítés esetén kötelezettség érvényűek.
- Vitás kérdésekben dönt egy közös próba vétel és adott esetben az anyag vizsgálata egy elismert anyagvizsgáló intézetnél ( pl. KERMI ). A szakvélemény illetve az analízis eredménye mindkét fél részére kötelező érvényű döntés. A szakvélemény költségét az előlegezi meg, aki a kifogást előterjeszti, azonban az viseli akinek az állítása nem bizonyosodott be a szakvélemény alapján.
- Szállítás közbeni súlyveszteség, ami pl. az áru kiszáradására vagy egyéb okokra vezethető vissza, nem képezi garanciális kifogás alapját.
- Teljesítési hely: Kecskemét illetve Budapest. A felek jelen Általános szállítási feltételekből, illetve a szállításból kapcsolódóan eredő esetleges jogviták rendezésére - a pertárgy értékétől függően - kikötik Kecskemét Városi Bíróság, illetőleg a Bács-Kiskun Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét.
- A jelen Általános szállítási feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. Nemzetközi vásárlói jogi törvények alkalmazása ki van zárva.
- Ha a felsorolt feltételek valamelyike érvénytelenné vagy hatálytalanná válna, az Általános szállítási feltételek egészét nem érinti.
Garanciális feltételek
HIVATALOS MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt!
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező. Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy
- A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARNCIA JEGY
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb. ) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.
Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.
Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.
A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás költségét.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön telefonon az ügyfélszolgálaton.